SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

tisdag 17 februari 2009


Efter att vi lämnat Lucas på dagis idag åkte vi till Ica,ännu en dag när jag är tom i huvudet på maträtter men jag hittade superpris på färdiga hamburgare,dom färska ni vet,sånna fick det bli med sallad,bearnessås(vet ej hur det stavas) och qiunoa det är ju plättlätt ju:-)

När vi kom hem intog Ebba denna positionen med sina små-böcker. Man hinner inte mycket på förmiddagen men idag har jag gjort lite mer material samtidigt som jag stekte hamburgare,måste vara flexibel,tur man är kvinna:-) Jag har gjort memory där det är en sak på det ena och ett par på det andra. Alltså tex 1 vante så ska man hittade ett kort med 2 vantar=grammatik:-) Funkar nog bra både till Ebba och Lucas.

Nu är det bäst att sätta fart,plocka iordning så Roger(dammsugaren) kan komma fram och göra sitt jobb medans vi är på våra jobb...

6 kommentarer:

ylvisen sa...

Duktig du är! Skön stil hon har!

Ja den där Roger ja.... me love!

Emma sa...

JA, maten är ett rent h-e, varje dag detta STORA bekymmer.... Skulle me vilja ha en ROger, kanske får bli en sådan i nya huset sen..

//Kram

Marika sa...

Ser skönt ut att ligga i soffan och slappa!

stina sa...

Ja samma fundering varje dag om denna jäkla mat men din lät mera god än min fisk i ugn och mos mmmm
söt hon är med en stört skön stil

Sorkfröknarna sa...

Jag har tur och får hemlagad mat på jobb, lyx. Har Ebba något språk, eller ni använder ni teckenspråk.
Christina

Nyinflyttad sa...

Vill också ha en Roger :(

Kram