SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

torsdag 19 februari 2009

Mamma-ledig

Att jobba eftermiddagsvecka är så skönt på ett vis,känns nästan som man är mamma-ledig. Går upp duschar,äter frukost med barnen,sitter med kaffet och tittar på tv,man bara är och det gillar jag.
Sen kommer verkligheten rusande och man måste komma på någon lunch,handla,laga,plocka iordning,ta barn till dagis och packa jobb-väska som även den ska innehålla nått ätbart. Jag är ju expert på att skjuta fram saker så jag brukar ta tag i allt sista 1 1/2 timmen innan jobbet.
Men idag känner jag att jag kan ta det lugnt,lunchen är klar och jag ska ta bilen till jobbet för hon som jag brukar gå med ska inte jobba idag så då tänkte jag fuska:-)

Nu ska jag ta tag i den här dagen och gå ut och kolla över våran bil,den ska nämligen besiktigas imorgon och det är ju ett under om den går igenom så alla söta läsare,håll tummarna för Saaben:-)!

5 kommentarer:

mamma sandra sa...

Jag håller tummarna för dej och bilen!

Njut av helgen som strax är här,
kram Sandra

ylvisen sa...

Jag ska hålla en tumme för den ambasadblåa..... Ni måste ju kunna ta er hit om två veckor! Fatta två veckor, det är ju snart!

Anonym sa...

Nu har jag fått lite gjort på min planeringstid! Skönt att kunna sitta hemma i lugn o ro o jobba..

Ja saabilaben håller vi tummarna för nu.. Den är ju nästintill antik och säkert värd en massa pengar!

Nu ska jag käka lunch, sen bär det av till jobbet! Ses om en timma!

Kram kram

Anonym sa...

Jag håller oxå en tumme, eller två förresten!

Anonym sa...

Jag håller hela handen!!Men gör det för mig också då.För min Mazda ska också bekänna färg imorgon Men jag tror nog att det går lite bättre för min(Hi Hi)
Kram mor.