SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

måndag 16 februari 2009

Måndag

Känns ganska bra i mitt samvete idag,har gjort några teckenkort med färger,det är ju så lätt men ändå så skjuter jag det framför mig. Fast jag vet inte om Ebba behöver det för nu sitter hon och läser "flickan som lekte med elden av Stieg Larsson"? Det tycker jag är avancerat;-)

Vi har inte tränat nått speciellt idag,bara målat och sjungt lite,jag har ju fixat med lite papper och laminerat.
Tränade lite med Lucas innan han åkte till dagis så idag får han mycket träning,det är bra. Vi har ju samma papper på dagis och här som vi har fått av logopeden och jag tycker han kan dom nu. Ska tillbaks i april tror jag så får vi se vad hon säger om det.

Nu är mitt stora problem idag,vad ska man äta för mat,BLÄ vad trött jag är på att hitta på mat. Jag tycker inte det är så jobbigt att laga maten om den finns hemma och man vet vad man ska göra. Måste skärpa oss med vecko-handling. Ska kika runt på lite recept nu.

Jobbar ju kväll denna veckan det betyder att jag är ledig på fredag:-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker oxå det är tråkigt att hitta på mat,, idag får det nog bli tacos sallad till lunch.. lite väl lyxigt men :-)

Tänkte på de papprena som ni tränar Lucas med, är det nåt man kan använda för att träna Filip? Han ska få rör om några veckor för han hade hörselnedsättning på båda öronen och mest på höger öra. Inte mycket med min lille plutt just nu!

KRAM!

ylvisen sa...

Va duktig du är som gjort material och jobbat massor! Men som sagt, inte behöver hon träna som redan läser sånna böcker!

Ja den där maten ja... Idag har jag ätit en chorizokorv, sallad och cremefraisch-sås (en liten burk CH, vitlök och en halv hönsbuljongtärning som man värmer på spisen och sen får kallna). Gik i men kändes tråkigt...

Lilla L sa...

Vad duktig du är! Känns konstigt att tänka på att behöva göra eget material osv men jag antar att man kommer in i det också. Hur mycket tecknar ni?

Anonym sa...

Ja du är verkligen duktig jessica! Beundrar dig o ditt jobb du lägger ner på dina barn! Ni är verkligen toppen föräldrar!!!!
Förstår ditt problem med mat.. jag som inte ens kör gi tycker det är supertrist att komma på vad man ska äta.. Jag brukar tvinga mojje att bestämmma för det är ju han som inte kan äta allt.. Ikväll blev det stuvade makaroner o falukorv (härlig GI mat va?!)
Ha de gott så ses vi imorgon!

Kram kram

Emmas keramik sa...

hej!
Hjo har ju en bra pizzeria, det är både gott och lättlagat :)
Skönt med kort vecka.
Jag älskar de där Stig Larsson böckerna så jag är helt inne på Ebbas linje, skit i färgerna och läs om datahacking istället :)
Kram på dig!