SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

måndag 4 maj 2009

Att skilja sig från mängden...


När jag var LITEN så var jag så nervös att skilja mig från mängden,jag ville ha likadana kläder som alla andra,vågade inte vara först med att ha vårjacka när det blev varmt "det hade ju ingen annan".


När jag kom upp i TONÅREN ville jag skilja mig lite från mängden och blev punkig,lila-rosa-hår,svarta tajta jeans,dc Martens-kängor och (oftast svart)tröja året om,mamma gnällde på mig och sa att jag skulle ta på mig nått svalare,som alla andra.


I SENTONÅREN blev jag som dom flesta andra igen,jag lyssnar ju självklart fortfarande på punk men uttrycker mig inte så mycket i klädstilen.


NU för tiden har jag en dotter som gör att vi skiljer oss från mängden och ibland glor folk precis lika mycket nu som när jag gick i lila-rosa-hår.


Ibland undrar jag om det är för att dom också känner någon med ds,eller om det är att dom bara tycker att Ebba är underbart söt:-). Men vissa ser man på blicken att dom "tycker synd om en" då brukar jag le lite extra,ge Ebba en puss och försöker göra så att vi syns ännu mer!

14 kommentarer:

Sofia H sa...

Men gumman, va fint du skriver. Ni har världens underbaraste dotter. Å ni e så bra föräldrar. Många kramar

Camilla J sa...

Jaa du, visst kan folk glo men det är ju bara för våra underbara prinsessor är så söööta.
Kramar

marica sa...

Ebba är världens sötaste tjej å de som glor de glor bara för att hon är så supersöt :-)

Jag har så svårt att tänka mej dej som punkare,, thi hi.. du får visa kort nån dag tycker jag!

Vi får ta en fyrhjulingsdag nån dag snart :-) och lite mat behöver vi nog då :-)

Kramkram!!!

Jenny H sa...

Du är klok du.. Duktig på att uttrycka dig i ord..
Jag får erkänna att när jag ser en vuxen eller ett barn med ds på stan tex tittar jag lite extra och sänder ett litet varmt leende. Helt enkelt för att det gör mig varm och glad inombords när jag ser "dem". De är ju som vilka som helst fast ändå så speciella, på ett positivt sätt! I mitt huvud brukar jag tänka "där är en liten Ebbis :-)".
Att vara annorlunda känns kanske lite skrämmande och otryggt. Men jag är helt säker på att människor som lever det där lite "annorlunda" livet, hur det nu än må se ut, lever ett mer berikat liv.
Instämmer förövrigt med Sofias inlägg.. Ni är så bra föräldrar!!!!

JIPPPPI!!!! Imorgon får jag krama Ebba!!!!!!!!!!!!

Godnatt!

ylvisen sa...

Äh jessica...va fint! Ebba är söt som socker och önskar jag fått sett dig i rosa hår! Bra inlägg!

Mormor o Morfar sa...

O lilla gumman du är så söt och helt otrolig att utrycka känslor!
Ebba är det finaste som hänt oss!!
Så är det bara!
Dom andra barnbarnen är också helt unika och helt unerbara.
(men Ebba är Ebba)det känns som hon behöver oss ännu mer och vi är här för henne.
(Men punkartiden var ingen höjdare)HiHi men var sak har sin tid bara att konstatera.
Kramar.

Mormor o Morfar sa...

Och hon kunde inte hamnat i ett bättre hem!
Ni är underbara föräldrar till era barn.
Kram.

stina sa...

Hon är bedårande söt så det är därför...Rosa hår jaja de har min dotter med och punk musik de är bra folk tittar på mej me när jag kommer i min fin bil och lyssnar på de och har punkare i bilen hehe
ha en bra dag och krama om din bedårande söta dotter

Unknown sa...

Otroligt starkt och bra du skriver jag sitter här med tårar i ögonen. Du berör verkligen!

/Änglahår

Emmas keramik sa...

Tänkte bara skriva att du var otroligt snygg med hälften rosa och hälften lila hår :)

Om jag tittar extra på någon så beror det på att jag är nyfiken och det måste ju vara en bra grej. Att folk tycker att man är en intressant person och vill titta mer menar jag. Ebba har de mest underbara ansiktsutryck jag har sett så henne vill man ju titta massor på :)

-Bara de döda fiskarna flyter med strömmen.
Som det stog i min kalender under högstadie tiden :)

Anonym sa...

Klart dom glor bara för att Ebba är himmelskt söt ju!!
Tro inget annat =D

Massor med kramar!

*Kramar om*

Anonym sa...

jag skulle tippa på att de glor för att er dotter är så underbart söööt!!!

/annelie caesar

Patricia sa...

jag tror folk tittar för att hon är så oerhört söt!!!

Helene sa...

Å vad fint skrivet. Blev lite tårögd ;)