SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

fredag 22 maj 2009

Fredag?



Känns som söndag idag fast det är ju bara fredag,gött!
Idag har vi haft Martins föräldrar här på fika,jag har bakat massor i två dagar nu så vi måste ju ha folk som vill äta det också. Igår gjorde jag en blåbärspaj som var supersmarrig,2 sorters kakor som jag frös in och en kladdkaka,det var den vi åt idag,den var också god. Idag har jag bakat bullar och chocolate cupcakes som också blev smarrigt,nu har jag massa fika om någon kommer och hälsar på:-)

Lucas har lekt med Arvid idag,dom har vart ute och snickrat för hålen i planket så inte Elsa kan smita ut,tyvärr blev dom inte klara innan dom tröttna och gick in och lekte...


Nu ska jag lägga mig i ett bad med ett glas rött,sen ska vi se på Allt flyter. Trevlig fredagkväll på er!

12 kommentarer:

Jenny H sa...

Mumma vilken massa godsaker du bakat!!!

Åh, vad kul att Lucas lekt med Arvid idag! De leker väl väldigt bra tillsammans? Riktigt goa killar båda två ju :-)!

Hoppas "Allt flyter" är bra! Är det er film? Vi kanske kan få låna den nån dag isf? Var längesen jag kolla på film nu...

Trevlig badstund! Hade oxå tänkt bada ikväll men jag fastnade i soffan..

xoxoxoxoxoxox

Skolgatan sa...

Klart ni får låna den Jenny,ni hade gärna fått komma och fikat men Mojje får väl inte äta sånt...:-( Men ni får gärna kika förbi ändå såklart:-)!

Kram!

Jenny H sa...

Tack vad snällt! Vi kommer gärna förbi er en dag! Med eller utan fika, det är sällskapet som är det bästa :-)! Mojje börjar bli van att få avstå från sötsakerna, men han har ju MIG som han fortfarande tål (peppar peppar..)!

ylvisen sa...

Men herre gud vad du bakar!! När ska vi komma? Spar en cupcake till bröllopet så jag oxå får en!

Jenny, se min kommentar i inlägget nedan! Jessica, se till att Jenny ser min fråga ang Ebba-träning.

Kram ylva

Jenny H sa...

Ylva: Jag har sett inlägget och svaret kommer här!

JÄTTEGÄRNA!!!! Jag skulle verkligen vilja se den filmen med felix träning!!! Känns speciellt bra nu när man är i startgroparna för att köra igång med Karlstadmodellen! Jag betalar självklart portot om du skickar den! Min adress hittar du på eniro. Hellström är efternamnet!
TACK snälla för att du frågade :-)!

Trevlig helg!

Skolgatan sa...

Men vad snällt Ylva,självklart betalar jag porto!

KRAM

Jenny H sa...

Det där med att betala porto får vi slåss om märker jag ;-)!

Skolgatan sa...

Ja och jag är starkast;-)!

Jenny H sa...

Det är möjligt Jessica, men jag är envisast ;-)!!

Skolgatan sa...

Hmm det beror nog på vem du frågar:-)

Jenny H sa...

Ja det förståss!
Vi splittar notan och kollar filmen båda två!!

Kram!

Over and out!

ylvisen sa...

Ha ha, ni är roliga! Dubberkollar adress med Jessica så jag inte skickar fel! Måste leta på skivorna :)