SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

måndag 11 maj 2009

Pysseldag



Ja nu när man hittar sakerna i garderoben igen så ville barnen lägga pärlplatta och måla.

Idag cyklade Lucas till dagis,sen gick jag och Ebba en promenad och handlade. Jag köpte tuggummi och Ebba pekade att hon ville ha,hon har aldrig provat det innan för jag har trott hon skulle svälja det direkt,hon fick iallafall ett halvt och det tuggade hon jättebra på och sen spottade hon ut det när jag sa till,det måste väl vara bra munträning,att tugga tuggummi?

Nu ska jag ta Ebba till dagis sen ska jag gå till jobbet.

1 kommentar:

ylvisen sa...

Ja det är jättebra träning att tugga tuggummi, att förflytta tuggummit från ena sidan till den andra har jag hört ska vara bra, antagligen för tungan.

Ha en bra dag på jobbet!