SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

söndag 10 maj 2009

Ikea

Förmiddagen började lugnt,Lucas hjälpte Martin medans jag och Ebba plockade inne.

Sen fick jag ett ryck och blev Ikea-sugen,Martin skulle iväg och se på formell 1 så jag tog med barnen och åkte till Jönköping,lämna in Lucas i småland,han tycker det är superkul där. Jag och Ebba hann precis ett varv på den timmen Lucas fick vara i där. Vi handlade bla. ljus till bordsdekorationen på bröllopet,nya möbler till barnens rum och så hittade jag tygpåsar som jag ska använda till sångpåse och rim&ramser.

Nu har vi skruvat ihop bord,docksäng och pallar. Lucas och Ebba lekte direkt med dom nya grejerna,Lucas var pappa,Ebba mamma och så hade dom en dockbebis som dom mata och sövde.
Lucas i sina snickar-kläder:
Lucas hjälpte till att skruva ihop docksängen:
Ebba missuppfattade nog nått....:
Hela lilla familjen Kraft:-):

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å va duktig storebror är!!
fixar säng åt lillsyrran.
Söta är dom (Fam. Mini Krafts)
Kram.

Kram.Mor sa...

Inte anonym!!det blev fel(sorry)
Kram.

ylvisen sa...

Glömde ju skriva att jag har en sån blå påse med sångkort i, den har jag fått av gråtruten!

kram