SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

söndag 10 maj 2009

Ebbas har det lilla extra..


Nu har jag städat i vår garderob som vi har mycket av Ebbas träningsgrejer,spel,målarsaker mm. Där har jag även Ebbas pärm,har inte kollat i den på länge men jag har papper från hab,försäkringskassan,öron och teckengrejer som jag också gjort iordning på nu,känns mycket bra. Jag hittade Ebbas kromosompapper som vi fick den dagen vi fick beskedet att hon hade downs syndrom,kolla in par 21 som Ebba har en extra av. Det finns olika varianter av ds men så här ser det vanligaste ut.

Så här fin blev träning/spelhyllan


Här är dom fina påsarna jag hittade på ikea idag,nu ska jag bara fylla dom,köpte en liten mus=var bor du lilla råtta? och en elefant=en elefant balanserade,sen har jag några andra djur jag tänkte använda,men imorgon ska jag till hem och hobby och leta efter ett litet troll så vi kan ha den när vi ska sjunga om Ålle bålle,en av Ebbas favoriter.

5 kommentarer:

ylvisen sa...

Ja vi har ett likadant papper, kanske ska blogga om det jag med, kanske kan det vara intressant för andra att se hur det ser ut med kromosomerna!

Va fint det blev i skåpet!

Emmas keramik sa...

Oj vilka fina påsar!! I kväll skall jag också åka till ikea :)
Snart bor vi i Hjo så att jag kan komma och träffa dig massor.Kul,Kul!! Det var längesen vi sågs nu, tur att du bloggar så att jag ändå är uppdaterad :)
Finaste lilla Ebba har verkligen det lilla extra på många sätt :)
kram

marica sa...

Du som är så pysslig kan väl göra ett troll?? Om du gör det så kan du få göra ett åt ej oxå :-) Hitta du nåt att köpa?? Jättefina påsar, sånna vill jag oxå ha :-)
Kramiz!

Jenny H sa...

Spännande att få se Ebbas "kromosompapper". Håller på att läsa en bok om DS och där är det en bild på ett sånt schema oxå. Men det här är ju faktiskt EBBAS!!! Tack för att man fick ta del av det!

Ylva, tycker absolut att du ska blogga om Felix papper! Det är jätteintressant att få en "bild" av grundorsaken till DS.

HUGS!

Linda sa...

Kul att få se eran tränings- och spelhylla! Vi har så mycket grejer att en hylla inte räcker långt alls. Spelen har vi samlat i ett skåp:
http://21.appelklyftig.com/#category2