SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

söndag 8 mars 2009

Biff med fetaost och soltorkade tomater

Här kommer receptet på biffarna jag gjorde igår,jag hade bara 1 ägg i och inget ströbröd för att passa i vår gi-stil:-)

4 port.
400 g färs
150 g fetaost
8 soltorkade tomater i lag
2 ägg
2 msk ströbröd
1 tsk oregano
salt och peppar efter behag

Hacka tomaterna fint och smula fetaosten fint. Blanda färsen i en bunke med fetaosten och de soltorkade tomaterna. Tillsätt äggen, ströbrödet och kryddorna. Blanda till en jämn och fin smet. Forma biffar i den storlek ni vill ha. Stek dem på medelstark värme tills de är färdiga.

Vi åt med sallad och bearnessås(vet ej hur det stavas) till men en fetaostcreme eller nått är nog kanske godare. Men jag tyckte det var riktigt gott,glömde dock ta kort...

2 kommentarer:

Jenny sa...

oh detta låter gott, (hur nu en text kan låta) men nu blev jag ändå hungrigare... tur det inte fanns ngn bild ;)

Emma sa...

ÅHHH Va Gött de lät! De måste jag nog pröva!