SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

måndag 9 mars 2009

Vårväder

Nu sitter man här med en snorig och febrig Lucas,stackarn det är helt (nu kommer otäcka detaljer) tjockt grönt snor och så rinner det ur ögonen och han har ont i halsen säger han:-(
Ute skiner vårsolen och det är blå himmel,absolut sånt väder som kan kvitta när man är hemma med sjukt barn och mannen inte kommer komma hem förrän mörkret infaller.

Ebba är också hemma,jag orkade inte ställa klockan för att ta henne till dagis när jag ändå är hemma,hon tittar på Lotta flyttar hemmifrån,hon är helt frälst i Lotta,hämtar fodralet och säger "där" och tecknar "mer" sen sitter hon och stutsar i soffan i väntan på filmstart:-)

Imorgon ska hon till dagis för då kommer hennes logoped dit. Hon mår nog bra av att få komma iväg och busa lite.

Dagen får ägnas åt städ,jättekul verkligen...

9 kommentarer:

ylvisen sa...

Den minen gillar jag! :)

Men Lucas stackarn då! Kolla om han har streptokocker om det inte går över, vi kanske har mittat honom genom datorn eller nått även om vi inte verkar ha nått nu. MEN, nu har ju penicillinen tagit slut och felix börjar låta så där konstig igen, kommer liksom direk! Min fråga är alltså, kan man ta bort halsen....

kram och krya på er!

Skolgatan sa...

Ha,ha du är ju helt sjuk:-)

Anonym sa...

Vilken tid kommer logopeden. Tänkte åka till förskolan imorgon. Varje gång jag planerar ett besök är Ebba borta eller Meja sjuk. Stackars lille Lucas. Ha det så bra ni kan inomhus...Kram Johanna

Camilla sa...

hahaha...så himla söt min;)kram

Malin E sa...

ha ha ha va söt hon är.
Ja det är inte kul med sjuka barn nu får vi hoppas det går över snart men stanna hemma du s att du inte kommer och smittar ner oss på jobbet. ;o)

Själv har jag varit ute 2 timmar i solen gick 1 timma och när jag kom hem satt jag i solstolen 1 timma och det var underbart skönt.Ville aldrig gå in typ...fniss..
Krya på er där hemma nu!
Kram MAlin

Skolgatan sa...

Hej Johanna! Jag vet faktiskt inte riktigt när logopeden ska komma,Jenny svarar nog på det ikväll:-)

Kram

Skolgatan sa...

Tack Malin vad härligt att höra hur skönt du har haft det,hi,hi!
Hoppas du piggnar till nu då när solen skiner.

Kram

Anonym sa...

Hon är ju för söt <3
Hoppas att Lucas mår bättre nu!
Den där gröan snuvan är inte kul, Filip har den ju typ alltid.. suck... var på vårdcentralen idag men fick ingen hjälp så jag får ringa KSS imorgon, han ska ju opereras nästa vecka så jag tänkte att det vore bra om det kollar upp hela honom när han ändå sover...
Hoppas vi kan ses nån dag snart! Hoppas Lucas är frisk på onsdag så ses vi på gympan!
KRAM!

Anonym sa...

Hej hopp!

Ja nu är det ju nästan kväll o jag har precis kommit hem från lärsamtal och planering...

Johanna, logopeden kommer 9.30-10.30 imorgon så då är jag o Ebba borta...

Jessica, hoppas nu det ger sig för Lucas så han kan komma tillbaka till vardagen igen, och du med för den delen..

Vi ses imorgon om det är du som hämtar Ebbisen! (Underlättar det för dig så kan jag lämna henne hemma hos er när jag går hem från jobbet, messa isf så fixar jag det!)

Många kramar jenny