SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

måndag 16 mars 2009

Bubblor!

Efter en promenad i den underbara vårsolen gick jag och Ebba hem och skulle träna. Dagens träning var mycket uppskattad av Ebba,vi körde bubbelrace:-). Ett glas med lite vatten och diskmedel,sen blåser hon så det blir massa bubblor. Vi gör det för att träna upp munmusklerna:
Äntligen är vi friska allihop,hoppas det håller sig så. Idag ska det bli riktigt skönt att få gå till jobbet och komma igång med vardagen igen.

5 kommentarer:

ylvisen sa...

Va duktig hon är, felix hade druckit upp vattnet!

Anonym sa...

Ja den där övningen gillar hon ju på dagis också :-)! Kul när man liksom kan linda in träningen i saker hon gillar!!
Det är en duktig tjej ni har!
Ses imorgon!

Kram kram!

cpmamman sa...

Heja :)

Duktig hon är. Tänk vad lite det behövs för att nöja någon ibland.

Anonym sa...

jag igen!
Nu har jag suttit timtal framför datorn och gjort bildspel till musik... Hur kul som helst! Du som gillar picknik skulle säkert ÄLSKA det här!! Det är gratis o SÅÅ kul! Jag gjorde ett bildspel av våra bröllopsbilder med låten "av längtan till dig" med Åsa Jinder... Det blev så fiiiint! Pröva gärna!

http://photopeach.com/

Må så gott!

Kraaaaam!

mamma sandra sa...

Vilken kul träning!
Lovisa skulle också dricka upp de. Hon har precis lärt sej dricka med sugrör, så den där träningen får vi nog vänta lite med ;)

Kram Sandra