SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

tisdag 31 mars 2009

Sabinas kamp är slut

Idag har Ebba vart hos mormor,jag och Lucas var hos logopeden,hon tyckte han hade blivit bättre på uttalet och vi fick 5 nya tider för att komma dit och träna,känns skönt tycker jag.


Idag vill jag skicka extra mycket kramar till kämpen Sabina,jag har följt hennes blogg men tyvärr somnade hon in i morse...
Nu slipper hon smärtan men jag lider med hennes nära.



Vi ska börja stenhårt med karlstadmodellen på dagis,känns jättebra att Jenny är så taggad att starta,har ju vart min dröm länge men svårt att veta vart man ska börja. Nee nu måste vi åka till dagis.

6 kommentarer:

ylvisen sa...

:o( Vet inte med den sabina är men blir ledsen ändå...

Va roligt med Lucas och med Karlstadmodellen!

Har inte haft någon internetuppkoppling på laptoppen i helgen så det är därför jag varit dålig på att kommentera.

Kram

marica sa...

Sabina ja, mina tårar rinner! Vilken kämpe!

Karlstadsmodellen verkar jättebra, den borde användas för alla barn så bra som den verkar, den ska jobba efter på min förskola jag ska öppna en gång i framtiden eller i min drömvärld i alla fall ;-)

Hoppas allt är bra med dej!

Bio nån kväll nästa vecka? :-)

Kram!

Josefssons sa...

Hej,

bra att ni trycker på mot förskolan. Det är ju ofta så att vi föräldrar får vara de kämpande. Ett råd från mig är också att plocka russinen ur kakan, dvs inte stirra sig blind på Karlstadmodellen utan ta det bästa ur den och sedan även testa andra metoder. Allt utifrån barnets eget behov. Funkar inte Karlstadmodellen fullt ut så är det inte ert jobb det är fel på utan kanske så att en modell inte kan passa alla till 100%. Gissa om jag ibland har slitit mitt hår i förtvivlan innan vi har hittat egna sm lösningar. Så har vi tänkt. Men det är en bra modell. Väl genomtänkt och med massor av färdigt material!

Mvh
Flisans mamma

Anonym sa...

Hej! Ska bli kul att se hur Karlstadmodellen fungerar med Ebba. Känns iallfall jättebra att ha ett mer genomtänkt sätt att träna. Jenny har slitit och jobbat med allt material. det kommer bli perfekt. hon är så duktig. Hoppas ni mår bra, vi borde ses snart. Kramar Johanna

Josefssons sa...

Hej igen,

när jag gick och lade mig igår tänkte jag att jag kanske lät för hård i mitt inlägg. Det jag menade var att jag själv var så taggad med träning och lätt tog på mig att "nu hänger det på mig", sedan visade det sig ju att det inte var så. Det mesta fungerade bra och det är bra att ha en modell att håla sig till. Jag slet med övningar och FLisan var helt ointresserad tills jag började tänka til lite och hittade innebörden med övningen och sedan anpassade den efter henne. Lycka till och det ska bli kul att följa era framsteg. Vi ska snart själva göra upp nya mål med förskolan.

Kram
Flisans mamma

Jenny H sa...

Tack Johanna! Du är så snäll... Det är ju DU som bäddat för mig kan man ju säga :-)!

Flisans mamma, håller helt med dig! Man märker ju ganska fort när en övning inte riktigt "passar" så då får man plocka fram fantasin och göra "något eget" av det och hoppas på att det passar bättre! Man får plocka guldkornen!
Ska iaf bli skönt att köra igång med en konkret träningsform och se vart det leder!

Det är skönt när föräldrar har önskemål som man kan förverkliga! Det är ju det vi eller JAG i det här fallet är till för! Man spenderar åtskilliga timmar med att fundera, tänka och planera för att göra det bästa för barnet och det är ju helt underbart när man märker att det ger resultat!
Tror man har världens bästa jobb!

Nu är det bäst att göra sig redo för jobbet!

Kramar!!