SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

onsdag 11 mars 2009

Nu vänder det

Idag känns Lucas piggare,han ser piggare ut och säger att han mår bättre,han är lite febrig men nu känns det som det är på väg åt rätt håll,skönt för nu är jag riktigt trött på detta,jag blir ju hemma imorgon med för han måste ju komma igång innan han kan gå till dagis.

Idag känner jag träningsvärk i låren,det är bra! :-)

Jag hoppas på att Martin kommer hem i tid idag för då ska jag och Ebba gå på gymnastiken,skulle vara nyttigt för Ebba att få gå på den utan Lucas en gång.

Ikväll ska jag på tjejmiddag hos Elin,ska bli jättetrevligt!

Hittade en bra artikel om människans lika värde...? Kanske skulle rösta på KD i nästa val:-)
Jag tycker det är konstigt att folk reagerar så för att en kvinna gjorde 2 aborter för att hon inte ville ha en tjej,vi har ju lagar som gör att sånt är tillåtet. Jag ser ingen skillnad på att ta bort ett foster pga kön eller ett barn med ds,finns ju tester som man kan göra och då har man ju rätt att välja vilket barn man vill ha.

5 kommentarer:

ylvisen sa...

Ja visst är det sjukt. När man ser våra ungar fattar man ju inte att det är lagligt att göra abort men det har jag ju tjatat om förut och ska blogga om det någon dag...

Skönt att Lucas är på bättringsvägen! Då åker jag och handlar idag :o)

Hoppas ni kan gå på gympan!

kram

Unknown sa...

Idag har jag äntligen skickat boken till dig. Hoppas du har den imorgon!

/Änglahår

Josefssons sa...

Håller med vad ni skriver. Ibland undrar man ju om vi lever på medeltiden. I vårt upplysta samhälle borde handikapp inte vara ett problem.

Jag skulle förresten vilja skicka en utmaning till "Skolgatan". Skriv om den bästa och den sämsta kommentaren du fått om ditt barn med DS.

/Flisans mamma

Emmas keramik sa...

Hej!
Jag håller med dig, jag fattar inte heller varför hon inte skulle få göra abort på flickfoster. Det är väl i princip samma sak som att ta bort handikappade barn. Vad hände med alla barns lika värde här? Men jag hoppas att det blir en stor debatt om det så kanske man kan börja granska om vi verkligen behöver alla de här testerna som görs på gravida nu.
Och vad innebär egentligen fri abort.

Jag håller dock inte med dig om att du skall rösta på kd de är nog emot abort överhuvudtaget.
Skönt att höra att Lucas också piggnat till.
Kram!

Emmas keramik sa...

Hej!
Jag skulle ju fråga en sak också, får man det även om frågestunden var förlängesen i ett annat inlägg?
Vad är Karlsta-modellen? Har det mer med språket att göra, eller borde jag kunna detta som arbetsterapeut...?
Kram