SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

måndag 2 mars 2009

Vab(vård av barn)

Ebba vaknade med en överfull blöja,så det var bara att starta dagen i badkaret. Hon är fortfarande slö men har nu fått i sig lite yogurt och coca cola+massa vatten,hon tecknar vatten hela tiden. Nu ligger hon i soffan och tittar på tv.Undra hur lång tid det här kommer ta,känns som hon borde piggna till snart,hon har inte spytt sen i lördags-middag. Men hon är verkligen helt utslagen fortfarande:-(
Hoppas vi andra klarar oss,vi ska ju träffa Västeråsarna i helgen så då måste vi vara friska!

Jag tänkte passa på att använda denna dagen åt Lucas-träning. Han skulle ju vart och tränat extra på dagis idag och det missar han ju men det ska vi ta igen i flerdubbel bemärkelse. Så nu är det bara att sätta igång,kommer bilder senare på vad vi har tränat.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Stort Grattis!
Du blev vinnaren i min utlottning.
Maila mig (anglahars@gmail.com) din adress så kommer boken på posten.

Publicerar snart ett inlägg på bloggen och presenterar dig ;-)

Anonym sa...

ÅH! GRATTIS TILL VINSTEN DÅ JESSICA!! Alltid kul att vinna :-)!

Jag tog en kompdag idag så nu har jag grundmålat badrummet.. Ska nu vänta på att färgen torkar så jag kan täckmåla.

Låter inget vidare med ebbisen.. Man vet ju själv att man kan va väldigt slö efter en magsjuka, men nu hoppas vi att hon kvicknar till snart!

Ja det är ju smidigt att passa på att "Lucas träna" idag! Är han inspirerad och tycker det är roligt hemma också? På dagis är det ju lite "status" i att få gå iväg själv med en fröken och göra roliga saker :-)!!!

Nu får du sköta om dig och dina barn så hoppas jag vi ses snart!!!

Kram kram!

ylvisen sa...

Grattis till vinsten!

Va tråkigt att hon fortfarande är så slö...lilla pluttan :o) Hoppas nu ingen annan blir smittad!

Har svarat dig på din kommentar hos mig.

kram

Anonym sa...

Stackars lilla gumman vad du ser urslig ut!Hoppas att du snart känner dej bättre!Nu är det bara 3 veckor tills vi drar hemåt vad jag längtar efter er!!!!! Påminn mamma om skonummer!
Kram och puss från farmor