SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

torsdag 5 mars 2009

Farmor:-)

Lucas vakna 6 i morse igen,hade ont i magen och kräktes,nu verkar han bättre igen men det verkar ju vända lite hursom helst. Nu orkar jag inte skriva om magsjuka mer,BLÄ!

Idag skulle min söta farmor fyllt 105 år,hon blev 100 och 1/2 år sen fick vi inte ha henne kvar längre. Men hon levde ju ett långt och friskt liv,bodde i egen lägenhet utan hjälp ända fram till sin sista dag,tyvärr ramlade hon och bröt typ lårbenshalsen och det orkade inte hennes gamla kropp med.
Jag bodde mycket hos henne i mina ungdomsår,var jättebra med en farmor som inte la sig i vad man gjorde och bodde i stan,jag är ju en bit utifrån stan annars.
Hon hann ju träffa Lucas,vilket jag tycker känns jättekul,på hennes 100-års kalas var ju Lucas 3 veckor,vi har kort när hon håller honom i knät och alla barn-barnbarn och barnbarnsbarn står bakom,så kul att ha! Hon heter Tora,vilket även är dagens namn,jag tyckte det var konstigt när jag var yngre men nu tycker jag det är jättefint!

Idag fyller även min vän Ylva århttp://ylvisen.blogspot.com/ GRATTIS säger vi till henne. Och så var det en liten Ebba-kompis som fyller idag med Clarahttp://branmark.blogspot.com/GRATTIS till henne med!

Jag ska försöka laga mat på det vi har hemma,så jobbigt att inte kunna gå och handla eller nått,bara sitta här inne och häcka! Men man sparar ju pengar... Martin har handlat när han har kommit från jobbet men jag glömde ju skriva upp någon lunch till idag. Får nog bli chili con carne till mig och pannkaka till barnen.

1 kommentar:

ylvisen sa...

105 år, herre jösses! Vilket underbart litet inlägg!

Viskar tillbaka: fan va bra!