SKOLGATAN

SKOLGATAN
Här härjar jag 3-barnsmamma som började blogga för att berätta om vårat mellersta barn som har downs syndrom

fredag 6 mars 2009

EBBA


Fredagmorgon började ju riktigt härligt,NOT. Lucas väckte mig klockan 4 och hade ont i magen,vi gick ner och ja då kom det ännu mera spyor. Vi skulle åkt till Västerås i helgen men det har vi ju ställt in som tur är. Lucas känns varm och jag känner mig groggy med den tidiga uppstigningen. Igår slutade jag jobbet 23:15 sen la jag mig inte förrän tolv och då läste jag bok en stund.

Nu lite roliga nyheter,idag har Ebba namnsdag,grattis säger vi till henne. Vi hade haft Ebba som tjejnamn ända sen vi träffades,jag hade bestämt mig för en Ebba redan när jag gick i nian,jag är ju en gammal punkare och Ebba grön är en favorit:-) och som tur var så gillade ju Martin det med.

Skönt att det är en ledig fredag,ikväll kanske jag tillomed kan gå ut och få lite luft men då när jag kan så kommer jag säkert inte orka...

11 kommentarer:

Malin E sa...

GRATTIS till Ebba!
Men fy då att magsjukan aldrig ska ge sig för er!!!Fy va jobbigt!

Ha ha ha nä gravid är ju verkligen ingen risk,( då får jag bli tvåkönad eller nåt om jag ska lyckas med det..fniss... ), gravid lär man nog tyvärr aldrig mera få uppleva.Jag får vänta på barnbarnen ha ha ha
Kram!
Malin

Anonym sa...

Grattis lilla älsklingsgumman på namnsdagen!Hoppas Lucas blir frisk också så ni kan vara ute och leka igen.Vilket fint inbjudningskort!
Trevlig helg och kramar från
FARMOR(farfar hälsar också förståss)

Marika sa...

Hej! Tror jag har förstått det hela nu! Du ska gifta dig och Ylva är bjuden!
När du vill länka en text får du markera den sedan klicka på den lilla jordgloben med en liten länk på, uppe till vänster tror jag, senan klistrar du in adressen du vill länka till i den lilla rutan som kommer fram!
Hoppas du förstod hur jag menar, annars får du fråga igen!
GRATTIS till EBBA! Jag gillade också EBBA GRÖN!

stina sa...

Va trisst att få ställa in resan krya på er,och GRATTIS EBBA
Ebba Grön är en stooor favorit hos både mej å mina döttrar den älsta såg dom live en gång och vi har alla varit på thåström och ska se han i sommar
ha de
stina

ylvisen sa...

Jasså du är gammal punkare :o) Grattis till Ebba! Jag snor bilden!
Ja det var väl tur då att ni inte kommer när han är så där dålig...

kram

Anonym sa...

Grattis kram till Ebba!
Och en krya på dig kram till Lucas!
Hoppas nu bara att ni vuxna klarar er!
Synd med Västeråsresan men ni får väl ta en annan helg när alla är återställda eller hur?
Kram mor.

Anonym sa...

GRATTIS EBBA! Felix informerade mig tidigt imorse om att det var så att hon hade namnsdag. Jag har skitdålig koll på sånt annars. Vi har idag varit på öppna fsk:an för adoptivbarn. Underbart att känna sig "vanlig". Så känner säkert du på era speciella träffar...
Stackars Lucas. det där verkar vara en ihärdig sjuka. Hoppas ni vuxna fortsatt klarar er. Tråkigt med er resa. Kramar Johanna

Anonym sa...

Grattis grattis EBBA!!!
Ja Ebba är ett jättefint namn och själva hade vi gärna döpt vår eventuella framtida dotter efter Ebba Grön men eftersom det nu är upptaget får det väl bli en Asta efter Asta Kask :-)!

Stackars Lucas.. att det aldrig kan ge sig.. Har själv en risig dag känner jag.. Mår illa och har ont i magen.. Peppar peppar så är det bara magkatarr!

Sköt nu om er alla så hoppas jag vi ses på måndag!

Kram kram!

Anonym sa...

Grattis Ebba <3
Hoppas att ni får en mysig kväll!
Kram!

cpmamman sa...

Grattis fina lilla Ebba!

Du blir väl alltid bortskämd men kanske ävenlite extra idag ;)

Anonym sa...

Grattis på namnsdagen. Visst är namn på E fina!

Kramar Erika, Elvira och Elvis (och Eartin)